Valmet toimittaa kuidutinjärjestelmän Luso Finsalle Portugaliin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 20.1.2017 klo 11.00

Valmet toimittaa kuidutinjärjestelmän Luso Finsan kuitulevytehtaaseen Portugaliin. Kaikkien aikojen ensimmäinen EVO-56 defibrator -kuidutinjärjestelmä toimitettiin vuonna 2006 Finsa Groupin Padronin tehtaalle Espanjaan, ja näin ollen tämä on uusintatoimitus samalle asiakkaalle. Järjestelmän käyttöönotto on suunniteltu tapahtuvan vuoden 2017 toisella neljänneksellä.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2016 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin.

"Kun meillä on ollut EVO-56 kuidutinjärjestelmä jo kymmenen vuoden ajan, tiedämme että järjestelmä toimii hyvin, ja oli näin meille luonnollinen valinta tähän uuteen projektiin. Järjestelmän käyttökustannukset ovat alhaiset ja Valmet pystyi vastaamaan toivomaamme lyhyeen toimitusaikaan", sanoo Finsan tekninen päällikkö Manuel Mera Franqueiro.

"Finsa Group oli ensimmäinen asiakas, joka osti uuden EVO-konseptin kuidutinjärjestelmän, kun julkaisimme sen kymmenen vuotta sitten. Tämä uusintatilaus on hieno osoitus asiakastyytyväisyydestä", sanoo Valmetin vanhempi tuotepäällikkö Jan Laredius.

Teknistä tietoa tilauksesta

Toimitettava Valmet EVO-56 defibrator -kuidutinjärjestelmä on suunniteltu tuottamaan 25 tonnia/tunti MDF-kuitulevyä. EVO järjestelmän etuja ovat mm. alhaisin sähkön, höyryn, hartsin ja veden kulutus tuotettavalle kuitulaadulle.

Valmet EVO-56 defibrator -kuidutinjärjestelmä

Tietoa asiakkaasta Finsa Group

Portugalissa toimiva Luso Finsa on osa Finsa Groupia, joka puolestaan on yksi alansa johtavista puunjalostusyhtiöistä Euroopassa. Finsa Groupilla on 3 000 työntekijää ja yrityksen liikevaihto vuonna 2015 oli 816 miljoonaa euroa.

Jan Laredius, vanhempi tuotepäällikkö, sellu ja energia, Valmet, puh. +46 70 245 5602

Leif Sundberg, myyntipäällikkö, sellu ja energia, Valmet puh. +46 70 606 55 47

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.