Valmet toimittaa Kiinaan kahdeksan kiintoainemittausta edistämään kestävää kehitystä Shanghai Zhuyuanin jätevedenpuhdistamolla nro 3

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 14.12.2017 klo 11:00

Valmet toimittaa kahdeksan kiintoainemittausta rakenteilla olevalle Shanghai Zhuyuanin jätevedenpuhdistamolle nro 3, Shanghaihin Kiinaan. Jatkuvatoimisten Valmet Dry Solids Measurement (Valmet DS) -mittausten avulla uusi laitos pystyy edistämään kestävää kehitystä käyttämällä linkouksessa ja lietteen poltossa vähemmän polymeerejä ja energiaa. Jatkuvatoimiset mittaukset tuovat laitokselle säästöjä myös työvoimakustannuksissa.

Toimitus merkitsee tärkeää läpimurtoa Valmet DS -teknologialle Kiinan valtavilla markkinoilla, joilla kiinnitetään yhä enemmän huomiota ympäristöasioihin ja tehokkaampaan jätevedenkäsittelyyn.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2017 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Laitteet toimitetaan helmikuussa 2018. Uusi jätevedenpuhdistamo käynnistyy vuoden 2018 toisella neljänneksellä.

"Valmet DS -mittauksen avulla laitos pystyy paremmin valvomaan lietekakun kiintoainepitoisuutta sekä säästämään polymeerin ja energian kulutuksessa. Investointi maksaa itsensä nopeasti takaisin", sanoo Valmetin Shanghain-edustaja Gu.

"Isot jätevedenpuhdistamot ovat yleisesti saavuttaneet erinomaisia tuloksia Valmetin teknologialla. Vain yhtä prosenttia korkeammalla kuiva-ainepitoisuudella on mahdollista säästää vuosittain noin 100 000 euroa ja 20 prosenttia polymeerikustannuksissa. Lisäsäästöjä voi saada alentuneiden kuljetuskustannusten kautta. Näemme tämän teknologian tulevaisuuden valoisana Kiinan lisäksi kaikkialla maailmassa", toteaa myyntipäällikkö Kevin Li Valmetin Automaatio-liiketoiminnasta Kiinasta.

Tietoa Valmetin toimituksesta

Valmet toimittaa kahdeksan Valmet DS -mittausta Shanghai Zhuyuanin uuden jätevedenpuhdistamon kahdeksalle lingolle. Valmet DS:n turvallinen, vähän energiaa kuluttava mikroaaltoteknologia mahdollistaa vakaat ja tarkat mittaukset (15-35 % kokonaiskiintoaine), joita voidaan takaisinkytkentänä käyttää säätämään ja optimoimaan polymeerin annostusta ja linkousta. Energiaa kuluu vähemmän, koska vääntömomenttia voidaan säätää paremmin.

Valmetin toimitukseen kuuluu myös kaksi mikroaaltoteknologiaan perustuvaa Valmet Total Solids Measurement (Valmet TS) -mittausta. Luotettava ja tarkka Valmet TS sopii laajasti jätevedenpuhdistamoiden kaikkeen lietteenkäsittelyyn (0-40 % kokonaiskiintoaine). Se tuo säästöjä energiankulutuksessa, polymeerien annostuksessa ja kuljetuksissa.

Tietoa Shanghai Zhuyuanin jätevedenpuhdistamosta nro 3

Shanghai Zhuyuanin jätevedenpuhdistamo nro 3 pystyy valmistuttuaan käsittelemään noin 800 000 kuutiometriä jätevettä päivässä. Sen toiminta-alueella Shanghaissa asuu noin kolme miljoonaa ihmistä.

Kevin Li, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. +86 21 3997 5000

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.