Valmet toimittaa automaatiojärjestelmän INOVYN-yhtiön klooritehtaalle Ruotsiin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 30.3.2017 klo 11:00

Valmet toimittaa automaatiojärjestelmän INOVYN-yhtiön klooritehtaalle Ruotsin Stenungsundiin. Yhtiö on siirtymässä tehtaalla elohopeamenetelmästä membraanimenetelmään ja varmistaa jatkossa prosessin korkean käytettävyyden ja tehokkuuden Valmetin automaatioteknologialla.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2016 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Automaatiojärjestelmä toimitetaan heinäkuussa 2017.

"Valitsimme Valmetin toimittajaksi, sillä meillä on hyviä kokemuksia yhtiön luotettavasta ja käyttäjäystävällisestä automaatiojärjestelmästä jo vuodesta 1981 lähtien ja operaattorimme tuntevat sen", kertoo automaatioinsinööri Kenneth Bengtsson INOVYN Sverige AB -yhtiöstä.

"Olemme tehneet INOVYN-yhtiön kanssa säännöllistä yhteistyötä vuosikymmenien ajan, ja meillä on ollut monia yhteisiä projekteja. Lisäksi meillä on tehtaan kanssa sopimus ympärivuorokautisesta palvelusta", sanoo Valmetin automaatiosta vastaava palvelupäällikkö Roger Holmedahl.

Valmetin toimitus sisältää Valmet DNA -automaatiojärjestelmän, HIMA-turvajärjestelmän, suunnittelun, tehdastestauksen ja käyttöönoton.

INOVYN-yhtiö on siirtymässä Ruotsin Stenungsundissa sijaitsevalla klooritehtaallaan elohopeamenetelmästä membraanimenetelmään ja varmistaa jatkossa prosessin korkean käytettävyyden ja tehokkuuden Valmetin automaatioteknologialla.

Tietoja asiakkaasta INOVYN

INOVYN on yksi maailman kolmesta suurimmasta vinyylin valmistajasta. Yhtiön vuosittainen liikevaihto on yli 3,5 miljardia euroa, ja sen palveluksessa on yli 4 300 työntekijää tuotanto-, myynti- ja markkinointitoiminnoissa kymmenessä maassa ympäri Eurooppaa. Yhtiö valmistaa kattavasti yleis- ja erikoisvinyylejä, orgaanisen kloorin johdannaisia ja kloorialkalia yhteensä yli 40 miljoonaa tonnia vuosittain.

Roger Holmedahl, Service Manager, Automation, Valmet, puh. +46 70 317 1414
Heikki Tanner, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. 040 557 0780

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.