Valmet ja Södra Cell allekirjoittivat laajan Valmet Learning Services -koulutussopimuksen

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 12.6.2017 klo 11:00

Valmet ja Södra Cell Ruotsissa ovat allekirjoittaneet kolmivuotisen sopimuksen verkkopohjaisesta koulutuksesta Valmet Online Learning -portaalissa. Sopimus kattaa tärkeimpiä tehdasprosesseja käsittelevät verkkokurssit noin 600 työntekijälle kaikissa Ruotsin Södra-tehtaissa, eli Värössä, Mörrumissa ja Mönsteråsissa.

Aiemmin Södra on ostanut Valmetin verkkokoulutusta osana Värön tehtaan laajennushanketta. Erinomaisten koulutustulosten ja osallistujilta saadun myönteisen palautteen perusteella Södra laajentaa nyt sopimuksen kattamaan kaikki kolme tehdastaan kolmen vuoden ajanjaksolla.

"Sekä nykyisten että vastarekrytoitujen työntekijöidemme osaamisen kehittäminen on ensiarvoisen tärkeää. Tehokkaat koulutusmenetelmät ja -työkalut ovat ratkaisevassa asemassa. Uskomme, että yhdessä omien taitavien kouluttajiemme kanssa Valmet Online Learning Portal tulee olemaan tärkeä osa vahvaa konseptia", toteaa Stefan Sandberg, joka toimii Södra Cell Mörrumin tehtaanjohtajana Ruotsissa.

Valmet Online Learning on täysin varusteltu oppimisen hallintajärjestelmä. Se tarjoaa raportointia yksilö- ja ryhmätasolla sekä erilaisia yhteistyötoimintoja, jotka ovat käytettävissä tietokoneella ja mobiililaitteilla. Laaja verkkokurssikirjasto on massa-, paperi-, energia- ja muun prosessiteollisuuden käyttäjien, huoltohenkilökunnan sekä muun henkilöstön käytössä vuorokauden ympäri. Arvioinnit ja todistukset on integroitu portaaliin ja niiden muokkaaminen eri tarkoituksiin on helppoa.

"Valmet Online Learning on tehokas työkalu, jolla asiakkaidemme uudet työntekijät voidaan perehdyttää nopeasti uusiin tehtäviin. Verkkokurssit auttavat kokeneita käyttäjiä säästämään aikaa valmistautuessaan pätevyyden uudelleensertifiointiin. Olemme myös huomanneet, että asiakkaamme arvostavat kattavia raportointiominaisuuksia, jotka tukevat jokaisen työntekijän yksilöllistä kehitystä", kertoo Lisa Månsson, Valmet Online Learning -ratkaisujen Global Manager.

Tietoa Valmet Learning Services -palvelusta
Valmet Online Learning on osa yrityksen hiljattain lanseeraamaa Valmet Learning Services -asiakaskoulutustarjontaa. Uudistettu koulutustajonta on suunniteltu auttamaan asiakkaan prosessien luotettavuuden ja suorituskyvyn parantamisessa.

Valmet Learning Services tarjoaa organisaationlaajuisia koulutusratkaisuja, jotka räätälöidään asiakkaiden tarpeisiin. Lisätietoja koulutustarjonnastamme: http://www.valmet.com/services/learningservices/

"Liikkuvuuden ja digitalisaation lisääntyminen luo mahdollisuuksia, mutta asettaa liiketoiminnalle myös uusia haasteita osaamisen kehittämisen ja säilyttämisen muodossa. Työntekijät odottavat voivansa opiskella missä vain ja milloin vain. Valmet Online Learning tarjoaa ominaisuuksia ja joustavuutta, joita tarvitaan yksilöiden, tiimien ja organisaatioiden taitojen ja asiantuntemuksen kehittämisessä ja ylläpidossa. Asiakkaiden tukeminen henkilöstön kehittämisessä on avaintekijä sitoumuksessamme parantaa asiakkaidemme suorituskykyä", sanoo Emmeli Olén Valmet Learning Services -palveluiden johtaja.

Tietoa Södrasta
Södra perustettiin vuonna 1938. Se on Ruotsin suurin metsänomistajien osuuskunta ja kansainvälinen metsäteollisuusyritys. Sen toiminta perustuu vastuulliselle metsätaloudelle ja sahatavaran, paperin, liukosellun sekä vihreän energian tuotannolle.

Stefan Sandberg, tehtaanjohtaja, Södra Cell, Mörrum, Ruotsi, puh. +46 706387878
Petri Lakka, johtaja, palvelukehitys, Valmet, puh. 040 521 1087
Emmeli Olén, johtaja, Valmet Learning Services, Valmet, puh. +46 766396712

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.comwww.twitter.com/valmetglobal