Kolme Valmetin IQ Moisturizer -kostutusjärjestelmää parantaa aallotuskartongin laatua Dunapack Mosburgerin tehtaalla Itävallassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 4.10.2017 klo 11:00

Kolme Valmet IQ Moisturizer -kostutusjärjestelmää on otettu onnistuneesti käyttöön Dunapack Mosburgerin aallotuskartonkitehtaalla Itävallan Strasswalchenissa. Tehdas pystyy niiden avulla parantamaan valmistamansa aallotuskartongin laatua ja tuotantonsa suorituskykyä.

Dunapack Packaging on investoinut yli 30 miljoonaa euroa Mosburger Strasswalchenin tuotantolaitokseen vuodesta 2012 lähtien. Yksi kohteista on uusi 2,8 metriä leveä aallotuskartongin valmistuslinja.

"Tavallisilla lämpötila-, nopeus- ja liima-asetuksilla on entistä haastavampaa välttää käyristymää, sillä aallotuskartongin laatuvaatimukset ovat kasvaneet, paperilaatuja on enemmän ja tuotannon pitää olla tehokkaampaa. Lisäksi tilaukset ovat pienempiä ja tarkkaan aikataulutettuja. Etsimme laitetta, jonka avulla aallotuskartonki saadaan pysymään suorana. Vakuutuimme Valmetin säätöteknologiasta, joka on todettu toimivaksi paperinvalmistuksessa", sanoo Dunapack Mosburger Strasswalchenin aallotuskartonkilinjan päällikkö August Hauser.

"Valmetin IQ-laadunhallintaratkaisuilla on vakiintunut asema paperikoneissa ympäri maailmaa. Niiden ottaminen käyttöön myös paperin jatkojalostuksessa ja aallotuskartongin valmistuksessa edustaa innovatiivisuutta, jota Dunapack Mosburgerin tiimi on nyt osoittanut", summaa Valmetin automaatioratkaisuista Itävallassa ja Itä-Euroopassa vastaava maapäällikkö Christian Kallich.

Teknistä tietoa Valmet IQ Moisturizer -kostutusjärjestelmästä

Valmet IQ Moisturizer -kostutusjärjestelmä soveltuu käyryyden hallintaan, murtumisen vähentämiseen ja liimankulutuksen optimointiin. Hienojakoinen vesisumu suihkutetaan hallitusti kartongin pinnalle 60 tai 120 millimetrin resoluutiolla poikkisuuntaisesti. Kaksivaiheinen suutin sekoittaa ilman ja veden tasaisesti ja kuhunkin sovellukseen sopivasti. Järjestelmää käytetään omasta käyttöliittymästä, ja se on integroitu olemassa oleviin prosessisäätöihin.

Tietoja asiakkaasta Dunapack Packaging

Dunapack Packaging on osa itävaltalaista Prinzhorn Group -perheyritystä. Yli 6 000 työntekijää 15 maassa työllistävä konserni kuuluu Euroopan markkinajohtajiin kierrätysalalla sekä paperi- ja pakkausteollisuudessa. Sen vuosittainen liikevaihto on noin 1,2 miljardia euroa.

Dunapack Packaging -yhtiöllä on 18 tuotantolaitosta 10 maassa. Yhtiö myy vuosittain 1,9 miljardia neliömetriä aallotuskartonkia, joka on pääosin valmistettu kierrätyspaperista.

Christian Kallich, maapäällikkö, Itävalta ja Itä-Eurooppa, Automaatio, Valmet, puh. +43 664 3002830

Valmet IQ for corrugator (englanniksi)

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.