Valmet vihki uuden logistiikkakeskuksen käyttöön Brasiliassa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 11.7.2016 klo 11:00

Valmet vihki uuden logistiikkakeskuksensa käyttöön Araucáriassa, Paranán osavaltiossa Brasiliassa 7. heinäkuuta 2016. Tämä on maailmanlaajuisesti Valmetin viides logistiikkakeskus. Keskus palvelee pääasiassa Etelä-Amerikan sellu- ja paperiteollisuutta, kuitulevyjen tuottajia ja muuta teollisuutta toimittamalla Valmetin ja paikallisten toimittajien valmistamia varaosia ja komponentteja.

Vihkiäisiin osallistui paikallisia viranomaisia, asiakkaita ja Valmetin johtoa. "Tämä on Valmetille tärkeä virstanpylväs Etelä-Amerikassa ja tarjoaa konkreettisen tavan edistää asiakkaidemme suorituskykyä", totesi Valmetin Etelä-Amerikan aluejohtaja Celso Tacla vihkiäispuheessaan.

Uusi logistiikkakeskus auttaa parantamaan asiakkaiden prosessien luotettavuutta ja tehokkuutta Etelä-Amerikassa, sillä varaosat ja komponentit voidaan toimittaa samalta mantereelta. Tämä alentaa rahtikuluja ja lyhentää toimitusaikoja.

"Toimitamme asiakkaillemme juuri heidän tarvitsemiaan palveluja heidän toivomaan aikaan ja vähennämme heidän riippuvuuttaan varaosien maahantuonnista. Lisäksi asiakkaidemme ei tarvitse investoida varastoihin, sillä Valmet on valmis ottamaan vastuun varastonhallinnasta", kertoo Jukka Tiitinen, Valmetin Palvelut-liiketoimintalinjan johtaja.

Araucáriassa sijaitseva uusi logistiikkakeskus varmistaa läsnäolon lähellä asiakkaita ja vie samalla Valmetin askeleen lähemmäs visiotaan tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelemisessa. Valmetin muut logistiikkakeskukset sijaitsevat Yhdysvalloissa Beloitissa, Kiinassa Wuzissa, Ruotsissa Sundsvallissa sekä Suomessa Helsingissä.

"Haluamme tarjota asiakkaillemme ympäri maailman parhaimman palvelukokemuksen. Yksi osa sitä on olla lähellä ja käytettävissä aina tarvittaessa", toteaa Elio Krummenauer, Valmetin Etelä-Amerikan palvelujohtaja.

Vihkiäisiin osallistui paikallisia viranomaisia, asiakkaita ja Valmetin johtoa. Vasemmalta Codarin johtaja Marcos Ozório, Valmetin Etelä-Amerikan johtaja Celso Tacla, Abimaqin johtaja Marcelo Lupparia  Araucárian varapormestari Rui Souza ja Valmtin palvelujohtaja Elio Krummenauer.

Celso Tacla, Valmetin Etelä-Amerikan aluejohtaja, puh. +55 41 3341 4581

Elio Krummenauer, Valmetin Etelä-Amerikan palvelujohtaja, puh. +55 41 9974 8123

Jukka Tiitinen, Valmetin Palvelut-liiketoimintalinjan johtaja, puh. +358 40 740 6178

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.