Valmet valittu uudeksi automaatiojärjestelmätoimittajaksi Papeterie du Bourrayn paperitehtaalle Ranskaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 27.6.2016 klo 11:00

Arjowiggins-yhtiöön kuuluva graafisia papereita valmistava Papeteries du Bourrayn tehdas Ranskassa on tilannut Valmet DNA -automaatiojärjestelmän paperikone 1:lle korvaamaan elinkaarensa päähän tulleen automaatiojärjestelmän. Vanha korvattava järjestelmä on toisen automaatiotoimittajan järjestelmä.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2016 toisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tyypillisesti tämän kaltaisten automaatiojärjestelmätoimituksen arvo on alle miljoona euroa.

"Valmet DNA -järjestelmä pohjautuu yli 30 vuoden automaatiojärjestelmien kehitystyölle aina mikrokokoisista järjestelmistä laajoihin koko tehtaan ja laitoksen kattaviin järjestelmiin, jotka tukevat globaaleja organisaatioita. Tässä projektissa korvaamme toisen toimittajan automaatiojärjestelmän. Asiakkaan ristikytkentätila on ahdas, joten yhtenä tärkeänä vaatimuksena oli pystyä asentamaan uuden järjestelmän liityntäkortit olemassa oleviin järjestelmäkaappeihin. Saimme tilauksen, koska pystyimme täyttämään asiakkaan odotukset niin ergonomian kuin suorituskyvyn suhteen", sanoo myyntipäällikkö Boris Hosteins Valmetin Bordeaux'n toimipisteestä.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää suunnittelun, asennusvalvonnan, koulutuksen ja käyntiinajon. Uusi järjestelmä otetaan käyttöön syyskuussa 2016.

Valmet DNA on automaatiojärjestelmä kaikille sovelluksille - niin prosessin, koneiden ja sähkökäyttöjen ohjaukseen kuin laatusäätöihin. Siihen voidaan myös liittää informaationhallintatoimintoja sekä koneiden ja kenttälaitteiden kunnonvalvontaa. Eri sukupolvien Valmet-tuotteet yhteensopivia, mikä pidentää investointien ikää ja maksimoi olemassa olevien laitteiden tehokkuuden.

Tietoja asiakkaasta Papeterie du Bourray

Arjowiggins valmistaa korkealaatuisia valkoisia kierrätyskuitupohjaisia papereita Papeteries du Bourrayn tehtaalla Le Mansissa Ranskassa. Painopapereiden valmistus alkoi vuonna 1951, ja tehtaan tuotantokapasiteetti on 80 000 tonnia vuodessa.

Boris Hosteins, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. +33 557 921083

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.