Valmet toimittaa valkolipeän painekiekkosuodattimen Daio Paper Co. Ltd:lle Japaniin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 30.12.2016 klo 11.00

Valmet toimittaa valkolipeän painekiekkosuodattimen Daio Paper Co. Ltd:n Mishiman sellutehtaalle Japaniin. Uusi suodatin on määrä ottaa käyttöön syyskuussa 2017.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2016 kolmannen neljänneksen tilauksiin. Tällaisen tilauksen arvo on yleensä alle viisi miljoonaa euroa.

"Daio Paper on suunnitellut asentavansa uuden valkolipeäsuodattimen rinnakkain kahden nykyisen valkolipeäsuodatinlinjan kanssa. Tämän investoinnin tarkoituksena on kasvattaa valkolipeän tuotantoa, sillä nykyiset linjat rajoittivat sitä. Daio valitsi Valmetin OptiDisc WL -suodatinteknologian tähän hankkeeseen, jonka tarkoitus on poistaa tuotannon pullonkaulat", kertoo Valmetin tuotemyyntipäällikkö Jiro Nakamura.

Toimituksen tekniset tiedot

Valkolipeäsuodattimia käytetään sellutehtaan kemikaalien talteenottoprosessissa. Niillä varmistetaan, että valkolipeä pysyy tasalaatuisena ja tehtaan kannalta sopivan vahvuisena. Nykyaikaisissa keittimissä käytettävän valkolipeän on oltava korkea- ja tasalaatuista, jotta keitettävän sellun laatu ja saanto olisivat optimaaliset.

Valmetin toimitus sisältää uuden OptiDisc WL -suodattimen, pumput, putkitukset, venttiilit, alustat, asennuksen ja käyttöönottopalvelut. OptiDisc WL -suodatin tuottaa täysin kirkasta valkolipeää ja pesee meesan pois. Erittäin suuri valkolipeän saanto lisää tuotantokapasiteettia prosessin alkupäässä ja poistaa mahdolliset prosessihäiriöt, joita entistä suurempi sakkamäärä ja muiden prosessiin kuulumattomien aineksien määrä saattaisivat aiheuttaa sellunkeitossa.

Valmet OptiDisc WL painekiekkosuodatin

Tietoa asiakkaasta Daio Paper Co. Ltd

Daio Paper Co. Ltd:n Mishiman tehdas on perustettu vuonna 1943. Se tuottaa vuosittain 2,3 miljoonaa tonnia sellua ja 2,3 miljoonaa tonnia paperia ja kartonkia. Yhtiön voimantuotantokapasiteetti on 500 MW. Daio Paper on Japanissa kolmannella sijalla täyden valikoiman paperinvalmistajana. Valikoimaan kuuluu yli 20 000 sellusta valmistettavaa paperilajia, kuten sanomalehtipaperia, paino- ja julkaisupaperia, tietoliikennepaperia, käärepaperia, aaltopahvia, kotitalouspaperituotteita ja muuta paperia.

Jiro Nakamura, tuotemyyntipäällikkö, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +81 3 6744 3047

Erik S. Eriksson, myyntijohtaja, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 54 19 47 24

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal