Valmet toimittaa kuidutinjärjestelmän Heze Baishida Woodille Kiinaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 17.6.2016 kello 11.00

Valmet toimittaa kuidutinjärjestelmän Heze Baishida Wood Co., Ltd:lle Kiinaan. Kyseessä on olemassa olevan kuitulevylinjan uusinta Sunlaojian kaupungissa sijaitsevassa tehtaassa. Uusinnan jälkeen tehdas tuottaa 18 tonnia kuitulevyä tunnissa. Käynnistys tapahtuu tammikuussa 2017.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2016 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämän laajuisen toimituksen arvo on yleensä 1,5-5 miljoonaa euroa.

"Vertailtuamme useita eri ratkaisuja ja käytyämme referenssitehtaalla olemme todenneet, että Valmetin kuidutinjärjestelmällä on lukuisia etuja ja se sopii mainiosti tarpeisiimme. Tämä uusinta kasvattaa kuitulevyjemme tuotantoa, pienentää energiakustannuksia ja parantaa tuotteemme laatua", sanoo johtaja Houfa Zhang Baishida-yhtiöstä.

"Valmetin EVO-46 -kuidutinjärjestelmä on suunniteltu erityisesti tuotantotasoille 8-18 tonnia kuitua tunnissa, mikä sopii täydellisesti tähän tapaukseen. Tehtaassa on jo EVO-50-järjestelmä toisella linjalla, ja olemme iloisia siitä, että hyvä yhteistyömme jatkuu tämän projektin myötä", sanoo Valmetin myyntijohtaja Leif Sundberg.

Valmetin kuidutinjärjestelmä
Kuidutinjärjestelmä on kuitulevylinjan olennainen osa. Valmetin kuiduttimet tunnetaan luotettavuudestaan, ja niillä tuotettava kuituaines on laadukasta ja tasaista. Valmetin järjestelmän tuottama kuituaines ei sisällä juurikaan sälöjä ja sen hienoainepitoisuus on alhainen, mikä on menestyksekkään kuitulevytuotannon edellytys.

Valmet EVO -kuidutinjärjestelmät lanseerattiin vuonna 2005 ja on kehitetty parantamaan tehokkuutta, maksmoimaan energian säästö ja varmistamaan mahdollisimman pieni hartsin kulutus. Nykyään EVO -kuidutinjärjestelmiä on käytössä eri puolilla maailmaa.

Valmet EVO-46 -kuidutinjärjestelmä

Tietoja asiakkaasta Heze Baishida Wood Co., Ltd
Baishida on ammattimainen kuitulevyn valmistaja, jonka erityisenä painopistealueena on tuotekehitys. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Jiningin kaupungissa Shandongin maakunnassa Kiinassa. Baishidalla on kuusi tehdasta, ja sen kuitulevyn kokonaistuotantokapasiteetti on noin miljoona kuutiometriä vuodessa. Baishida on yksi Kiinan suurimmista kuitulevyliiketoimintaa harjoittavista yhtiöistä. Sen tuotteita käytetään pääasiassa lattioissa ja huonekaluissa.

Jansen Shang, myyntijohtaja, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Kiina, Valmet, puh. +86 138 0123 1944

Leif Sundberg, myyntijohtaja, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 70 606 55 47

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal