Valmet toimittaa kuidutinjärjestelmän Action Groupille Intiaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 6.10.2016 klo 11.00

Valmet toimittaa kuidutinjärjestelmän Action Groupille Intiaan. Kuidutinjärjestelmä on tärkeä osa Action Groupin uutta rakenteilla olevaa kuitulevylinjaa, joka tuottaa tunnissa 28 tonnia erikoiskovaa kuitua. Järjestelmän on suunniteltu käynnistettävän syyskuussa 2017.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2016 toisen neljänneksen tilauksiin. Tämän laajuisen toimituksen arvo on yleensä 1,5-5 miljoonaa euroa.

"Vertailimme markkinoilla olevia jauhinvaihtoehtoja ja huomasimme, että Valmetin järjestelmä sopii linjallemme parhaiten", sanoo Action Groupin johtaja Vivek Jain.

"Toimitettava kuidutinjärjestelmä on nimenomaan suunniteltu jopa 32 tonnin tuotantovauhtiin tunnissa, mikä sopii täydellisesti tähän tapaukseen. Asiakkaalla on jo kaksi linjaa, ja tämä on ensimmäinen Valmetin toimittama kuidutinjärjestelmä. Intian kuitulevymarkkinat ovat kasvussa, ja Action Group on toinen intialainen asiakas tänä vuonna, joka valitsi Valmetin toimittajakseen", sanoo Valmetin myyntipäällikkö Leif Sundberg.

Valmetin EVO-kuidutinjärjestelmä

Valmetin kuidutinjärjestelmä
Valmetin toimitus Action Groupille sisältää EVO-56 kuidutinjärjestelmän. Kuidutinjärjestelmä on kuitulevylinjan olennainen osa. Valmetin kuiduttimet tunnetaan luotettavuudestaan, ja niillä tuotettava kuituaines on erittäin laadukasta ja tasaista. Valmetin järjestelmän tuottama kuituaines ei sisällä juurikaan sälöjä ja sen hienoainepitoisuus on alhainen, mikä on menestyksekkään kuitulevytuotannon edellytys.

Tietoa asiakkaasta Action Group
Action Group on 44-vuotias monialayritys, jolla on johtoasema jalkine-, teräs- ja sähkö-, kemikaali-, kiinteistö-, terveydenhoito- ja elektroniikkateollisuudessa Intiassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Udyog Nagarissa, New Delhissä, Intiassa. Action Tesa, joka on osa Action Groupia, on yksi Intian suurimmista kuitulevyvalmistajista ja sen tuotteita käytetään pääasiassa lattioissa, ovien pinnoissa ja huonekaluissa.

NK Jain, myyntijohtaja, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Intia, Valmet, puh. +91 9873251858

Leif Sundberg, myyntipäällikkö, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 70 606 55 47

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.