Valmet toimittaa kehittyneitä prosessinohjausjärjestelmiä ja analysaattoreita Nippon Paperille Japaniin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 12.7.2016 klo 11.00

Valmet on saanut uusintatilaukset kehittyneistä prosessinohjausjärjestelmistä (APC) ja analysaattoreista japanilaiselta Nippon Paperilta. Ratkaisut toimitetaan kolmelle Nippon Paperin tehtaalle, ja ne koostuvat Valmetin kehittyneistä prosessinohjausjärjestelmistä (APC) sekä Valmet Kappa -analysaattoreista tehtaiden valkaisu- ja meesauuniprosesseja varten. Nämä ratkaisut tuovat Nippon Paperille säästöjä kemikaalien ja energian kulutukseen sekä vähentävät lopputuotteen laadunvaihtelua. Uudet, viimeisintä teknologiaa edustavat Kappa-analysaattorit korvaavat Nippon Paperin käyttämät analysaattorit. Uudet kehittyneet prosessinohjaukset ja Kappa-analysaattorit otetaan käyttöön vuoden 2016 aikana.

Lisäksi Valmet tarjoaa Nippon Paperille prosessin suorituskykyyn liittyviä palveluja, jotka tukevat tuloksia ja säästöjä pitkällä aikavälillä. Palvelut kattavat asiantuntijatuen ja konsultoinnin. Prosesseja parannetaan edelleen tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa osana palveluja.
Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2016 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin.

Erinomaisia tuloksia aiemmasta toimituksesta

Tilauksen taustalla on aiempi APC- ja analysaattoritoimitus Nippon Paperin Akitan tehtaalle ja siitä saadut erinomaiset tulokset. Vuonna 2015 Nippon Paperin Akitan tehtaalle toimitettu suorituskyvyn parannusprojekti oli menestyksekäs.

"Projektin kohokohta oli nopeus, jossa Akitan tehdas saavutti merkittäviä säästöjä", kommentoi Nippon Paperin Akitan tehtaan automaatio-osaston tekninen johtaja Kameda. Tulokset saavutettiin toimittamalla kokonaisvaltainen ratkaisu, joka koostui APC-järjestelmästä, analysaattoreista sekä prosessiin liittyvästä konsultoinnista. Säästöt saavutettiin aikataulussa, ja ne ylittivät selkeästi kaikki tavoitteet.

Tällä hetkellä Akitan tehdas säästää valkaisukemikaalien käytössä 7 %, loppuvaaleus keskihajonta on alentunut 28 %, ja meesauunin energiasäästöt ovat 5,5 %. Tehdas on solminut Valmetin kanssa suorituskyvyn ylläpitosopimuksen säästöjen ylläpitämiseksi ja kasvattamiseksi pitkällä aikavälillä.

"Toimivaksi koetun kehittyneiden säätöjen ja analysaattoriteknologian avulla sekä globaalien ja paikallisten ammattilaistemme ansiosta saamme aikaan konkreettista hyötyä ja pystymme viemään asiakastoiminnot täysin uudelle tasolle", toteaa Valmetin automaation Japanin myyntipäällikkö Atsushi Yamamoto.

Ennätysmäärä Kappa-analysaattoritoimituksia vuoden aikana

Viimeisen vuoden aikana Valmet on saanut ennätyksellisen määrän tilauksia Kappa-analysaattoreista. Tämä on vahvistanut Valmetin johtoasemaa entisestään Kappa-analysaattorien globaaleilla markkinoilla ja kasvattanut sen markkinaosuutta.

Kaikissa 2000-luvuilla käynnistyneissä uusissa sellutehtaissa on Valmet Kappa-analysaattorit. Kappa-analysaattori tuotiin markkinoille vuonna 1992, minkä jälkeen Valmet on asentanut yli 430 analysaattoria sellutehtaisiin ympäri maailmaa. Nykypäivänä kaikki johtavat kemiallisen sellun valmistajat eri puolilla maailmaa käyttävät prosesseissaan tätä teknologiaa.

Kappa-analysaattorien markkinatrendeistä on saatavilla lisätietoa osoitteessa valmet.com. Ennätysmäärä Valmet Kappa -analysaattoritoimituksia viimeisen vuoden aikana

Hyväksi todetut suorituskykyratkaisut perustuvat kehittyneeseen prosessinohjaukseen ja optimointiin

Valmetin suorituskykyratkaisut ovat osa kattavaa palvelutarjontaa. Ne on suunniteltu parantamaan sellun- ja paperinvalmistajien prosessien suorituskykyä. Valmet on kehittyneiden prosessinohjausjärjestelmien (APC) markkinajohtaja 320 asennuksellaan ympäri maailmaa. Ratkaisuissa yhdistyvät kehittynyt prosessinohjaus, optimointiteknologia ja asiantuntemus, ja niissä hyödynnetään Valmetin prosessimittauksia ja analysaattoreita. Ratkaisut ovat skaalattavissa osastotasolta linja- tai tehdastasoiseen optimointiin asti.

Lue lisää Valmetin prosessien optimointipalveluista ja -ratkaisuista osoitteessa valmet.com.

Tietoa asiakkaasta Nippon Paper

Nippon Paper Group on yksi paperin ja kartongin johtavista valmistajista maailmassa. Nippon Paper Akita on Japanin johtava paperin-, kartongin- ja sellunvalmistaja.

Atsushi Yamamoto, myyntipäällikkö, Japani, Automaatio, Valmet, puh. +81 3 6744 3074

Johanna Newcomb, globaali myyntijohtaja, suorituskykyratkaisut, Automaatio, Valmet, puh. +358 40 554 2928

Risto Rinne, globaali myyntijohtaja, selluanalysaattorit, Automaatio, Valmet, puh. +358 50 409 5363

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal