Valmet toimittaa kapasiteetin lisäysprojektin Matías Gomá Tomásin kartonkitehtaalle

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 14.12.2016 klo 11.00

Valmet on saanut tilauksen kapasiteetin kasvattamiseen tähtäävästä uusinnasta sekä kolmivuotisen paperikonekudossopimuksen La Ribassa Espanjan Kataloniassa sijaitsevalta Matías Gomá Tomás S.A. -kartonkitehtaalta. Kapasiteetin lisäysprojekti toimitetaan vuoden 2016 loppuun mennessä, ja se käynnistetään vuoden 2017 helmikuun loppuun mennessä.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2016 kolmannen neljänneksen tilauksiin. Tämän laajuisen tehdasuusinnan arvo on yleensä noin neljä miljoonaa euroa (ei sisällä paperikonekudossopimusta).

Uusinnalla pyritään kasvattamaan tuotantokapasiteettia ja tuotantonopeutta parantamalla ajettavuutta, vähentämällä katkoja sekä kasvattamalla kuivatuskapasiteettia.

"Valitsimme Valmetin keskeiseksi toimittajaksi projektiimme, koska Valmetilla on laaja tuotevalikoima ja yritys teki erinomaista työtä tutkimusvaiheessa. Näiden pohjalta tehtaallemme tarjottiin sopiva, vaatimustemme mukainen tekninen ratkaisu. Haluan korostaa erinomaista yhteistyötä Valmetin tiimin kanssa. Tarpeemme otettiin täysin huomioon lopullisessa ratkaisussa. Olemme varmoja, että tästä uusinnasta tulee menestys, kun Valmet on pääkumppanimme", sanoo Matías Gomá Tomásin tehdaspäällikkö Josep Maria Grau.

"Tässä laajassa parannusprojektissa pääsemme todella näyttämään osaamistamme siinä, miten asiakasta autetaan parantamaan suorituskykyä ja saavuttamaan tavoitteet", sanoo Espanjan tuotemyyntipäällikkö Eduardo Ruiz.

Matías Gomá Tomás -tehdas tuottaa aaltopahvia ja lainerikartonkia La Ribassa Espanjan Kataloniassa

Toimituksen tekniset tiedot
Matías Gomá Tomás S.A. tuottaa aaltopahvia ja lainerikartonkia viisi metriä leveällä kartonkikoneella, jonka huippunopeus on 350 m/min. Kapasiteetin lisäyksen toimituslaajuuteen sisältyvät uusi pick-up-huopakierto, rei'itetyt huopaimurin kannet, huuvan ilmastoinnin uusinta, höyry- ja lauhdejärjestelmän uusinta sekä lisäkuivatussylinterit.

Tietoa asiakkaasta Matías Gomá Tomás S.A.

Matías Gomá Tomás kuuluu Grupondunova-konserniin. Grupondunova on yksi tärkeimmistä aaltopahvia valmistavista konserneista Espanjan Kataloniassa.

Eduardo Ruiz, tuotemyyntipäällikkö, Espanja, Valmet, puh. +34 607 939 511
Fabrizio Locatelli, operatiivinen johtaja, tehdasparannukset, SEMEA, Valmet, puh. +39 345 746 5943

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.