Valmet ja Kotkamills solmivat laajan automaatiota koskevan palvelusopimuksen

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 10.11.2016 klo 11:00

Valmet ja Kotkamills Oy ovat solmineet laajan automaatiota koskevan palvelusopimuksen. Sopimuksella turvataan koko Kotkamillsin tehtaan ja erityisesti uuden kuluttajapakkauskartonkeja valmistavan kartonkikone KK2:n automaation korkea käytettävyys ja tuetaan tuotantoprosesseja. Kyseessä on yksi Valmetin tähän asti laajimmista automaatiota koskevista palvelusopimuksista Suomessa.

Kotkassa toimiva Kotkamills uudisti äskettäin aikakauslehtipaperia tuottavan paperikone 2:n korkealaatuista suojakerros- ja taivekartonkia tuottavaksi kartonkikone KK2:ksi, joka aloitti tuotantonsa heinäkuussa 2016. Valmet toimitti lajinvaihtouudistukseen avainteknologiaa ja automaatioratkaisuja, kuten automaatio-, informaatio- ja laadunhallintajärjestelmät, analysaattoreita, profilointitoimilaitteita, konenäköjärjestelmän sekä prosessi- ja säätökehitystä.

"Meillä oli jo aiemmin suppeampi palvelusopimus Valmetin kanssa. Koimme, että tarvitsimme nyt enemmän neuvontaa ja tukea, sillä uudessa KK2:ssa on vielä paljon kehitettävää. Valmetilla on vahvaa automaation ja kartonginvalmistuksen osaamista", sanoo sähköautomaation projektipäällikkö Jan Lousa Kotkamillsiltä,

"Kattavilla palveluilla autamme Kotkamillsiä hallitsemaan kokonaisuutta, nopeuttamaan käyntiinajoja sekä optimoimaan tuotantoa ja lopputuotteen laatua. Palvelut turvaavat, että asiakas saa kaiken mahdollisen irti prosesseistaan. Palvelusopimus kuvastaa hyvin Valmetin uutta palvelulähestymistapaa, jonka tarjooma kattaa luotettavuus- ja suorituskykypalvelut sekä uuden teknologian käyttöönoton", toteaa asiakaspalvelupäällikkö Emilia Torttila-Miettinen Valmetin Automaatio-liiketoimintalinjalta.

Tietoja Valmetin palvelusopimuksesta

Nyt solmitun palvelusopimuksen mukaan Kotkamillsin tehtaalla on pääosin paikalla Valmetin automaatioinsinööri, joka osallistuu koko tehtaan automaatioon liittyvään kunnossapitoon, kehitykseen ja koordinointiin yhdessä asiakkaan sekä tämän nimeämien yhteistyökumppaneiden kanssa. Tarvittaessa käytössä ovat lisäksi Valmetin erityisasiantuntijoiden palvelut.

Sopimukseen kuuluvat myös prosessin suorituskyvyn seuranta ja säätöjen ylläpito, ympärivuorokautinen päivystyspalvelu, varaosat, automaatio-, laadunhallinta- ja konenäköjärjestelmien vuosittaiset tilakartoitukset, analysaattoreiden huolto, antiviruspalvelu, säännölliset seuranta- ja kehityspalaverit sekä raportointi Valmetin portaalin kautta.
Samassa yhteydessä Valmet ja Kotkamills solmivat kehittämissopimuksen keittämön ja kaustisoinnin optimoivista säädöistä.

Tietoa asiakkaasta Kotkamills

Kotkamills Oy valmistaa innovatiivisia, uusiutuvasta luonnonvarasta, puusta, kehitettyjä tuotteita. Sen tuotteita ovat korkealaatuiset erikoislaminaattipaperit Absorbex® ja Imprex® sekä ekologiset puutuotteet. Vuonna 2016 yhtiö aloitti täysin kierrätettävien kuluttajapakkauskartonkien valmistuksen Kotkassa. Tuotteet ovat ympäristöystävällisiä, kierrätettäviä ja turvallisia käyttää.

Kotkamillsin tehdas Kotkassa

Emilia Torttila-Miettinen, asiakaspalvelupäällikkö, Palvelut, Automaatio, Valmet, puh. 040 831 7595

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.