Valmet investoi puristinhuopien tuotantoon

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 7.6.2016 kello 11:00

Valmet kehittää paperikonekudosten tuotantolaitostaan Tampereella investoimalla puristinhuopien valmistukseen. Investoinnilla parannetaan paperi-, kartonki-, pehmopaperi- ja sellunkuivauskoneiden saumallisten puristinhuopien tuoteteknologiaa ja tuotantokapasiteettia.

Investointi sisältää uuden leveän kutomakoneen, joidenkin vanhojen kutomakoneiden uudistamisen sekä uuden kuitujen avaus- ja sekoituskoneiston. Investointiohjelman kokonaisarvo on useita miljoonia euroja, ja se saadaan päätökseen vuoden 2017 ensimmäisellä neljänneksellä.

Saumalliset puristinhuovat parantavat turvallisuutta ja tehokkuutta

Investointi tehdään, jotta kasvavaan markkinakysyntään pystytään vastaamaan. Asiakkaat ovat halukkaita siirtymään vanhemmilla koneilla päättömistä huovista saumallisiin. Saumallisten huopien markkinat kasvavat, erityisesti Pohjois-Amerikassa, missä yli 70 % paperi- ja kartonkikoneissa käytetyistä huovista on päättömiä. Myös Euroopassa saumallisten huopien markkinat kasvavat. Siirtyminen päättömistä huovista saumallisiin parantaa tehtaiden työturvallisuutta ja tuotantotehokuutta. Saumallisen huovan asennus on nopeampaa ja vaatii vähemmän työvoimaa kuin päättömän huovan asentaminen.

"Tällä investoinnilla varmistamme johtavan teknologiamme jatkokehitykseen kasvavia ja vaativia saumallisten huopien markkinoita varten. Lisäksi se varmistaa tuotantokapasiteettimme tuleville vuosille, jotta voimme toimittaa asiakkaillemme huopia, jotka vastaavat heidän optimoitua tuotannon suorituskykyä koskeviin tarpeisiinsa. Tämä on myös investointi uudistettuun tapaamme palvella asiakkaitamme", sanoo Valmetin Kudokset-liiketoiminnan johtaja Jari Stålhammar.

Kuvassa puristinhuovan lopputarkastus ennen pakkausta Valmetin Tampereen kutomolla

Jari Stålhammar, johtaja, Kudokset-liiketoiminta, Palvelut-liiketoimintalinja, Valmet, puh.

www.valmet.com/sharedjourney

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal