Valmetin toimittamat päällystysasemat käynnistyivät onnistuneesti Mayr-Melnhof Kolicevon kartonkikoneella Sloveniassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 16.11.2015 klo 11:00

Valmetin toimittama uusi verhopäällystysteknologiaa sisältävä päällystyskoneuusinta käynnistyi onnistuneesti Mayr-Melnhof Kolicevon kartonkikoneella (BM 3) Sloveniassa. Valmetin toimitukseen sisältyi uusi OptiCoat Layer -verhopäällystysasema konekiertoineen ja uusi OptiCoat Roll -teräpäällystysasema.

Muihin verhopäällystysteknologioihin verrattuna OptiCoat Layer on kooltaan kompakti ja yksinkertainen asentaa. Tämä mahdollistaa matalammat investointikustannukset ja lyhemmän koneen seisokkiajan. Esikokoonpanon ja -testauksen takia uusinnanjälkeinen koneen käyttöönotto sujui Kolicevossa moitteettomasti. Esitestauksen sekä Valmetin ja Kolicevon välisen hyvän yhteistyön ansiosta BM 3:n tuotanto on ollut korkealaatuista heti käyttöönotosta., mi.

"Kokoonpano valmistui ajallaan ja käyttöönotto tapahtui vain nappia painamalla. Olemme tyytyväisiä siitä, että projektin korkealle asetetut tavoitteet on saavutettu. Yhteistyö Valmetin kanssa on ollut erittäin hyvää ja avointa koko projektin ja käyttöönoton ajan, millä estettiin kaikki häiriötilanteet ennen kuin ne edes ilmaantuivat," sanoo Mayr-Melnhof Kolicevo -tehtaan tekninen johtaja Rado Kunavar.

Verhopäällystyksellä saavutetaan etuja

Mayr-Melnhof on käyttänyt eri toimittajien verhopäällystyslaitteistoja useiden vuosien ajan. Valmetin verhopäällystysaseman kompaktin koon, Järvenpään yksikössä ajettujen koeajojen ja hyvän yhteistyön takia Mayr-Melnhof päätyi tässä projektissa Valmetiin. Valitulla kaksikerrosverhopäällystyksellä saadaan pienennettyä päällystysmääriä ja alennettua kustannuksia.

OptiCoat Layer -päällystyksessä verho muodostetaan valuttamalla päällystettä liukupintaa pitkin, minkä vuoksi useita eriaineisia ja -paksuisia kerroksia voidaan levittää yhtäaikaisesti. Päällystysmenetelmällä päällysteestä tulee virheetön. Aseman mukana toimitetussa konekiertojärjestelmässä on tehokas kaasunpoistolaite. Kaasunpoisto on oleellista verhopäällystyksessä, sillä pienimmätkin ilmakuplat vaikuttavat päällysteverhon vakauteen.

"2-kerrospäällystysajoa on testattu myös kuivareunaisena ja laitteisto toimii odotetusti. Valmetin kaasunpoistolaitteisto on osoittautunut erittäin hyväksi ratkaisuksi. Olemme erittäin tyytyväisiä tähän," sanoo Mayr-Melnhof Kolicevon tuotantopäällikkö Aljaz Hafner

Valmet OptiCoat Layer -verhopäällystysasema

Tietoa Mayr-Melnhof Groupista ja Kolicevon tehtaasta

Mayr-Melnhof Groupin toimii kahdella ydinliiketoiminta-alueella, joita johdetaan kahdessa operatiivisessa segmentissä: MM Karton ja MM Packaging. MM Karton on yksi maailman johtavista päällystetyn kiertokuitukartongin tuottajista ja on kasvattamassa osuuttaan myös ensiökuitukartongin tuotannossa. Divisioonassa on seitsemän tehdasta Euroopassa, joiden yhteenlaskettu vuosituotanto on yli 1,6 miljoonaa tonnia.

Kierto- ja ensiökuitukartongin tuotanto on keskitetty Kolicevon tehtaalle. Tehtaan tuotteita (neliömassa-alueeltaan 200 - 500 g / m²) hyödynnetään elintarvike-, kosmetiikka- ja lääkepakkauksissa sekä muissa korkeaa laatua vaativissa käyttökohteissa.

Michael Kremsner, tuotemyyntipäällikkö, Paperitehtaat, Valmet, puh. +43 1 7996255 83

Petri Paloviita, tuotepäällikkö, Paperitehtaat, Valmet, puh., Valmet, tel. +358 40 5918622

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen -automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa, ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal