Valmet toimittaa puristinuusinnan Marusumi Paperin tehtaalle Japaniin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 9.11.2015 klo 10:00

Valmet toimittaa paperikoneuusinnan Marusumi Paperin Ohen tehtaalle Japaniin. Toimitus sisältää uuden puristinosan, jossa hyödynnetään modernia kenkäpuristinteknologiaa.

Uusinnan tavoitteena on alentaa tehtaan energiankulutusta. Uudistettu kone käynnistyy vuoden 2016 neljännen vuosineljänneksen aikana.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2015 kolmannen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Kaupan arvoa ei julkisteta.

"Sanomalehtipaperin valmistuksessa suuntaus on valmistaa yhä keveämpiä lajeja, jotta saavutetaan säästöjä sekä energiankulutuksessa että raaka-aineiden käytössä. Saavuttaakseen tämän suuntauksen, Marusumi Paper on päättänyt toteuttaa puristinuusinnan tavoitteenaan parantaa tuottavuutta ja lopputuotteen laatua. Valitsimme toimittajaksi Valmetin useasta syystä. Koneen alkuperäinen toimittaja on Mitsubishi Heavy Industries, jonka paperikoneteknologia on nykyään osa Valmetia yritysoston myötä. Meillä on lisäksi positiivisia kokemuksia yhteistyöstä Valmetin kanssa edellisestä projektista, jossa Ohen tehtaan PM 3 koneelle asennettiin uusi pintaliimausyksikkö vuonna 2005. Odotamme Valmetilta loistavaa suoritusta myös uuden projektin suhteen", sanoo Marusumi Paperin tehtaanjohtaja Toru Shinohara.

"Valmet tarjoaa avainteknologioita haastaviin uusintoihin, ja puristinteknologia on yksi ydinosaamisalueemme. Modernin puristinteknologian avulla asiakkaamme voivat saavuttaa korkeamman lopputuotteen laadun sekä merkittävästi alemman energiankulutuksen tason", tiivistää Valmetin Paperitehtaat liiketoimintayksikön myynti- ja markkinointijohtaja Petri Paukkunen.

Toimituksen keskeiset ominaisuudet

Valmetin toimitus sisältää uuden puristinosan SymBelt kenkäpuristimella sekä prosessiin liittyvät ajettavuusratkaisut, uudet puristinosan rungot, asennuksen, moottorit ja sähköistyksen. OptiPress Center puristimen kolminippisessä ratkaisussa ensimmäisen ja toisen puristimen telanipit sekä kolmannen puristimen kenkänippi maksimoivat kuivatusosalle tulevan paperin kuiva-ainepitoisuuden, alentavat höyrynkulutusta ja parantavat samalla paperin märkälujuutta.
9 metriä leveä (viira) PM 2 paperikone tuottaa sanomalehtipaperilaatuja. Koneen suunnittelunopeus on 1200 m/min.

Tietoa Marusumi Paper Co., Ltd. -yhtiöstä

Marusumi Paper Co., Ltd. on japanilainen yritys, joka valmistaa ja myy paperituotteita. Yritys on perustettu 1919 ja sen pääkonttori sijaitsee Ehimessa, Japanissa.

Petri Paukkunen, Myynti- ja markkinointijohtaja, Paperitehtaat, Valmet, puh 040 744 8182

Kazuhiko Endo, Myyntijohtaja, Valmet Japan, puh. +81 (0)3 6744 3024

Valmet is the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. Valmet's vision is to become the global champion in serving its customers.

Valmet's services cover everything from maintenance outsourcing to mill and plant improvements and spare parts. The strong technology offering includes pulp mills, tissue, board and paper production lines, as well as power plants for bio-energy production. Valmet's advanced automation solutions range from single measurements to mill wide turnkey automation projects.

Valmet's net sales in 2014 were approximately EUR 2.5 billion. Our 12,000 professionals around the world work close to our customers and are committed to moving our customers' performance forward - every day. Valmet's head office is in Espoo, Finland and its shares are listed on the NASDAQ OMX Helsinki Ltd.

Read more www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal