Valmet toimittaa 200:nnen jatkuvatoimisen kuitumassan analysaattorin New-Indy Containerboard -yhtiölle Yhdysvaltoihin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 14.10.2015 klo 11:00

Yhdysvaltalainen New-Indy Containerboard -yhtiö alkaa ennustaa ja säätää kartonkiradan lujuutta Valmetin kuitumassan analysaattorilla. Valmet MAP-analysaattori ja edistyksellinen optimoiva Valmet Pulp to Paper Optimizer -säätöpaketti otetaan käyttöön New Indy Containerboardin tuhat tonnia vuorokaudessa tuottavalla pakkauskartonkikoneella Kalifornian Ontariossa Yhdysvalloissa. Projekti toteutetaan vuoden 2015 viimeisellä neljänneksellä.

Kyseessä on maailman ensimmäinen täysin kierrätyskuitua raaka-aineenaan käyttävä kartonkikone, jonka tuottaman lainerin ja flutingin lujuutta ryhdytään mittaamaan jatkuvatoimisella kuitumassan analysaattorilla. Kyseessä on samalla myös Valmetin 200:s jatkuvatoimisen MAP-analysaattorin toimitus maailmanlaajuisesti.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2015 kolmannen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Mallinnuksella parempaa ennustettavuutta

"Lujuusennusteiden ja mallipohjaisten säätöjen avulla odotamme lisäävämme kartonkikoneen nopeutta ja valmistavamme neliöpainoltaan kevyempää kartonkia. Tämä tuo kuitusäästöjä joissain lajeissa ja näin ollen maksaa investoinnin takaisin. Kartonkiradan lujuusominaisuuksien parempi mallinnus vähentää laatuvaihtelua STFI-, Concora- ja Mullen-testeissä. Mallinnus oli pääsyy, miksi päädyimme Valmetin ratkaisuun", kertoo New-Indyn tuotantopäällikkö Kris Anderson.

"Valmet MAP -analysaattori tuli markkinoille vuonna 2005. Sen lisäksi, että tämä toimitus on 200:s myyty laite, se myös sisältää ensimmäisen uudelleen suunnitellun Pulp to Paper Optimizer -säätöpaketin matalasakeusjauhatukseen paperikoneella. Ratkaisu tuo asiakkaillemme lisäetuja, sillä se ennustaa jatkuvatoimisesti valmistettavan paperin tai kartongin lujuutta ja optimoi sitä monimuuttujasäädöllä", sanoo Valmetin Pohjois-Amerikan tuotepäällikkö Kevin VanPembrook.

Teknisiä tietoja toimituksesta

Valmet MAP -analysaattorin kuitua kuvantavan moduulin avulla voidaan analysoida jauhatuksen aikana tapahtuvaa kuidun fibrillaatiota ja muita kuituominaisuuksia, jotka ovat tärkeitä kartonkiradan lujuuden ennustamisessa. Valmet SD 103 -näytteenottimet ottavat radasta kuitunäytteitä useissa eri kohdissa muutaman minuutin välein. Analysaattorissa on myös freeness -moduuli.

Valmetin kehittyneen Pulp to Paper Optimizer -monimuuttajasäädön avulla voidaan hallita matalasakeusjauhatusta ja saada paperiin tai kartonkiin halutut ominaisuudet.

Valmet MAP -analysaattori

Kevin VanPembrook, Product Manager, Pulp&Paper Applications, Pohjois-Amerikka, puh. (770) 330-2102

Ismo Joensuu, Manager, Online Paper Analyzers Product Team, puh. 040 700 6483

Tuotetietoa Valmet MAP -analysaattorista (englanniksi): http://www.valmet.com/ValmetMAP

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Tietoja asiakkaasta New-Indy Containerboard

New-Indy Containerboard LLC on Kraft Group LLC:n ja the Schwarz Partners LP:n vuonna 2012 perustama yhteistyritys. Yhtiön on uusin itsenäinen, kierrätyskuidusta valmistetun pakkauskartongin valmistaja ja toimittaja pakkausteollisuudelle. Yhtiön omistajilla ja johdolla on kuitenkin vuosikymmenten kokemus alalta, ja kartonkitehtaat ovat palvelleet Yhdysvaltain eteläosia yli 30 vuotta. New-Indy Containerboardin visio on olla pakkauskartongin halutuin toimittaja sekä tunnettu korkeasta laadusta, hyvästä palvelusta ja innovatiivisuudesta palvelemillaan markkinoilla.
Lisätietoja yhtiöstä www.newindycontainerboard.com