Valmetin Advantage DCT -pehmopaperilinja käynnistyi onnistuneesti Kimberly Clark de Méxicon Bajíon tehtaalla

Valmet Oyj:n ammattilehtitiedote 4.9.2014 klo 13:00

Valmetin Kimberly Clark de México S.A.B. de C.V.:lle toimittama seitsemäs pehmopaperilinja on käynnistetty Meksikossa San Juan del Riossa sijaitsevalla Bajíon tehtaalla. Uusi Advantage DCT 200TS -pehmopaperilinja lisää yhtiön kasvo-, WC-, lautasliina- ja pyyhepaperituotteiden tuotantoa vuosittain 60 000 tonnilla.. Projekti aloitettiin vuonna 2013.

Bajíon tehtaalla on nyt neljä pehmopaperikonetta, joista kaksi on Valmetin toimittamia. Tehdas tuottaa pehmopaperituotteita kotimarkkinoille ja vientiin.

"Olemme tyytyväisiä projektin kokonaistoteutukseen ja Bajío 4 -koneen käynnistykseen. Sisäinen projektitiimimme teki läheistä yhteistyötä Valmetin kanssa läpi koko hankkeen tilojen valmistelusta, rakennusvalvonnasta ja hankinnoista koneen asennukseen.
Valmetin ja tehtaan tuotantohenkilöstön vahvan sitoutumisen ansiosta kone toimii odotusten mukaisesti hyvin lyhyen käynnistysvaiheen jälkeen", sanoo Kimberly Clark de Mexicon operatiivinen johtaja Bernardo Aragón.

"Tämä onnistunut projekti on jälleen yksi merkkipaalu hyvässä yhteistyössämme Kimberly Clark de Méxicon kanssa. Käyttöönotto ja luovutus tehtiin ennätystahdissa hyvän yhteistyön ja suunnittelun ansiosta. Tämä kone on myös ensimmäinen Pohjois-Amerikassa käynnistynyt Advantage DCT -kone jossa on Advantage ViscoNip -puristin", sanoo Valmetin pehmopaperitehtaiden myyntijohtaja Jan L Larsson.

Teknistä tietoa toimituksesta

Uuden koneen leveys on 5,4 metriä ja suunnittelunopeus 2 000 m/min. Tuotantolinjan optimoinnissa on kiinnitetty erityistä huomiota energiansäästöön ja lopputuotteen korkeaan laatuun.

Valmetin toimitukseen sisältyi kokonainen pehmopaperinvalmistuslinja, jossa on massankäsittelylaitteisto ja Advantage DCT 200 TS -pehmopaperikone. Koneessa on OptiFlo-perälaatikko ja valurautainen jenkkisylinteri. Kone sisältää Advantage-pehmopaperiteknologiaa: ViscoNip puristimen, joka parantaa puristimen jälkeistä kuiva-aineastetta, AirCap -kuivaushuuvan, jossa on lämmön talteenottojärjestelmä, ja konerullan keskiökäytöllä varustetun SoftReel L -rullaimen.

Valmetin projektiin kuului tehdassuunnittelu, prosessilaitteet ja -ilmanvaihto sekä asennusvalvonta, koulutus ja uuden tuotantolinjan käyttöönotto. Laajuuteen sisältyy myös Metso Automationin automaatiojärjestelmä prosessiohjauksineen.

Tietoa Kimberly Clark de Méxicosta

Kimberly Clark de México S.A. B. de C.V. perustettiin vuonna 1959 ja on yksi Meksikon johtavista pehmopaperituottajista. Yrityksellä on kolme tehdasta, jotka tuottavat kasvo-, WC-, lautasliina- ja pyyhepaperituotteita kotimaassa kuluttajille ja away-from-home -markinoille sekä vientiin. Uuden investoinnin jälkeen Kimberly-Clark de Méxicon vuosituotanto on noin 700 000 tonnia.

VALMET OYJ

Lisätietoja antaa:
Jan L Larsson, myyntijohtaja, Pehmopaperitehtaat -liiketoimintayksikkö, Pohjois-Amerikka, Valmet +1 404 229 4269
Jan Erikson, myyntijohtaja, Pehmopaperitehtaat -liiketoimintayksikkö, Valmet tel.  +46 705 17 14 90

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.