Valmetilta edistyksellinen vara- ja kulutusosien online-palvelu

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 31.3.2014 klo 11:00

Valmet on tuonut markkinoille uuden verkkopohjaisen eServices -palvelun massa- paperi- ja energiateollisuusasiakkailleen. eServices-palvelun löytää osoitteesta eservices.valmet.com.

Teollisuudenalallaan johtava sovellus tarjoaa helpon ja nopean pääsyn vara- ja kulutusosatietoihin sekä yhteyteen teknisen tuen ja paikallisten varaosa-asiantuntijoiden kanssa. eServices-sovelluksen kautta asiakkaat voivat tehdä kyselyitä  tuotteiden teknisistä ominaisuuksista, toimitusajoista, hinnoista ja saatavuudesta.

Valmet palvelee yli 2 000 tehdasta ja laitosta 85 maassa ympäri maailmaa. Vuosittain Valmetilta lähtee yli 150 000 varaosatoimitusta. Massa- paperi- ja energiateollisuusasiakkaat keskittyvät kustannuskilpailukyvyn ylläpitoon lisäämällä tuotannon ja kunnossapidon tuottavuutta. Siksi on tärkeää, että heillä on oikeat varaosat käytettävissä oikeaan aikaan etenkin laajojen koneseisokkien kunnossapitotöihin. Kulutusosien saatavuus varmistaa keskeytymättömän tuotannon.

Uusi kanava perustuu asiakastarpeisiin

Asiakkaat ovat jo ilmaisseet kiinnostuksensa verkon itsepalvelukanaviin. "Tekemämme kyselyn mukaan lähes 80 prosenttia asiakkaistamme on innostunut uusista helpoista työkaluista, joilla he löytävät tarvitsemansa varaosat ja pystyvät tarkistamaan niiden hinnan ja toimitusajan. Palvelun kautta asiakkaamme pääsevät verkossa käsiksi yli 400 000 tuotenimikkeeseen", sanoo Valmetin varaosapalveluista vastaava johtaja Ismo Katila.

eServices-palvelussa asiakkaat voivat hakea osia, tehdä kyselyjä ja hankkia tietoa tuotteiden yleisestä saatavuudesta. Hakuja voi tehdä esimerkiksi tuoteluokituksen, varaosanumeron tai -kuvauksen perusteella. "Tarkemman tiedon saamiseksi palvelu vaatii rekisteröitymisen. Rekisteröitynyt asiakas saa tietoa esimerkiksi omien varaosanumerointijärjestelmiensä mukaisten osien varastosaatavuudesta, tuotteiden toimitusajoista ja hinnoista", Katila kertoo.

Palveluun myös mobiililaitteilla

Valmetin eServices tarjoaa uuden nopean kanavan varaosien hallintaan myös vikatilanteissa, jolloin apua yleensä tarvitaan nopeasti. "eServices palvelun avulla asiakkaat voivat saada tietoja varaosista ja ottaa yhteyttä Valmetiin kellonajasta tai maantieteellisestä sijainnista riippumatta. Sitä voi helposti käyttää myös älypuhelimilla ja muilla mobiililaitteilla", summaa Valmetin varaosista Pohjois-Amerikassa vastaava Michael D Nelson.

VALMET OYJ

Lisätietoja antaa:
Ismo Katila, johtaja, varaosapalvelut, Valmet, puh. 040 705 8393
Michael D Nelson, johtaja, varaosapalvelut, Pohjois-Amerikka, Valmet, puh. +1 608 346 6220
Anne Paloheimo-Seppänen, johtaja, Services Marketing, puh. 050 3592152

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.